Ms Right;
About Diary Follow Older Post



Lelaki, kenapa?
Hello , harini nak update sikit pasal cinta ni eh cinta ke tak kot tp lebih kurang kot . Arghh lantak la en nak cakap apa tapi harini mmg terasa nak luahkan apa yang aku tertanya tanya pasal laki ni sebenarnya. Mungkin harini aku berkesempatan untuk bukak laptop dan taip macam skrg ni. Okay aku mulakan dengan bismilah la kan kot kot kang aku kene sambar petir ke ngutuk pasal laki ni ke pee en haa ok .

   Haa! Sebenarnya aku tertanya tanya kenapa lelaki suka bagi harapan palsu? Suka menipu? Suka mainkan perasaan perempuan? Dan semua yg jahat la kan. Kenapa eh? Perempuan ni bukan patung yang mcm budak kecik buat tu. Bila nak kau kutip kau cari kau terhegeh hegeh , cer bila taknak haram la kau nak cari lagi dibuang jauh jauh ada la sampai terkoyak ah en. K mcmtu la laki. Paling aku tak suka bila lelaki dah fed up dengan perempuan tu but still contact tok hilangkan bosan dia dikala sunyi tanpa ada "Cinta Baru" Apakkkk aiii ayat aku, haa pegi sana okay! Lepastu paling pantang bila dah ada awek tp nak pasang dua tiga ,ek eleyyy kau ingat kau cool ke lelaki buat macamtu? Hebat la tu?Hahahaha annoying gila. 

Haaa! Cakap pasal lelaki curang ni baru teringat nak sambung ayatnya. Kadang perempuan ni bangang abadi pun ada sbb still accept lelaki yang lebih dari buaya darat ni banyak eventough lelaki lelaki lahanat ni buat benda yang sama banyak kali. Contoh paling simple aku bagi la kan yang terkena sendiri bila lelaki tu fallin in love with other girlsssss dia layan aku macam hareee, dia tak take care pun pasal aku eh aku je macam terhegeh hegeh , banyak kali kene tak serik and one day bila dia kata "Aku cinta kau dulu. Dulu" apa lagi aku wey, mata ni mengalir la macam lautan Hindi sana tu haaa ambek kau 8meter air mata aku naik doe. Bila aku fikir apa dia cakap tu , aku kata "Come on heart, ada laki lain kot nak aku" Maybe la en . Haha see im so stupid laaa peeps haha eh lawak rasanya.

Bukan tu je aku nak cakap kan , lelaki ni fikir dia lebih tinggi , lebih besar dari kita kita yang halus molek ni boleh la dia pijak perot kita kan. Eh hello , perempuan ni rare dow boleh buat lagi teruk la dari tu. Come on girl! Hahaha ok ok stop to be a annoying quotes eryn haha 

One more, kita yang perempuan molek ni couple dengan lelaki lelaki yang "pura-pura" cinta kita ni rasanya mcm syok sendiri pun ada kan? Haha tp apa nak buat , nama pun cinta monyet/cinta itu buta haha ini kelakar apak aiii ayat aku. Perempuan ni tak mintak pun harta ke duit ke barang ke baju ke tak mintak. Tapi bila diberi tu alhamdulillah la mungkin tu rezeki cinta haa tp kalau guna duit makpak kau sendiri pun takde guna pun wey baik cinta dengan pak kau je en lelaki haha perempuan ni cuma mintak layanan yang baik, bagi dia gelak hari hari walaupun dia ada masalah lain, dia mintak bagi dia "Kenangan" tu je, susah ke lelaki . Ish kenapa eh ?

Aku mula cinta cinta ni start tiga minggu sebelum masuk ke tingkatan satu , bro masatu aku baru lepas upsr kot tp miang sangat nak cinta. Katanya nak try hahaha sampai la skrgkan yang nak ambek spm hujung tahun nanti still lagi dalam hati ada psl cinta. Aku bukan nak riak la kan , dah banyak laki aku terima tapi sorang je aku selesa tp sayang, dia tak reti nak hargai aku. Tp aku ni ngok gak kadang tu haha ok susah cinta dengan manusia tak reti hargai perempuan ni. Konon enjoy kau nak mainkan perasaan aku?Havoc la kau besok lusa dengan cikai cikai kau eh? Okay.

Please la laki, kalau kau reti hormat makpak dia, reti ajar benda yang baik kat dak gegirl tu, reti berbudi bahasa dengan wanita tu, reti buat dia gelak tiap hari ha paling penting kau lelaki yang budiman kan, msti kene reti hormat harga diri bakal bini kau tu, tu yang paling penting. Tp kalau kau tahu hubungan kau tu tersangkut kat pokok manggis dan tak reti nak bela balik, jangan sekali bg harapan dan sentuh maruah dia. Faham!!!??? Haish penat taip tp nak taip lagi. Hahaha.

Sentuh pasal maruah ni pulak haaaa ni aku nak bagitahu ni. Aku ni perempuan jugak kan, aku risau la bila aku cakap ni kot kot orang ingat aku ni sempurna sesangat ke pe ke en takla, aku manusia jgk ada dua tangan dua kaki dan sembilan nafsu. Kawan kawan aku pun ramai dengan macam macam perangai ragam, ada yang okay ada yang tak okay ada yang boleh boleh la bawak kawan. Bila kitorang share pasal privacy story baru aku dapat jawapannya kenapa perempuan banyak jadi hmm nak cakap camne eh okay la aku direct je okay , perempuan banyak jadi "Bohsia" , ni la salah satunya. Acah lelaki ni mmg last love tok dia ar en mula la laki tu buat ayat " Orang dah sentuh kamu, orang harap kamu jadi yang terakhir tok orang, orang nak tanggungjawab and bla bla bla jahanam kan" Okay this is just for example ok, jangan terasa bro. Hahahah tapi perempuan ni termakan janji janji palsu jantan lahanat camni so she give what his have , omj dont girl dont but it is too late she done to give tok puaskan nafsu serakah yang satu je pada laki ni eh shit. So, yang perempuan ni pun decide something yang paling stupiddododobodoh kan! Dia pun kata la dalam hati "Buat apa nak jaga maruah aku, dara pun takde. Sape nak aku kalau dah takde dara, baik aku jadi pelacur je and else la kan" Ni pun a simple example i give okay tayah nak terasa bakhang la kan. So man, how? Think it.

Stop to playing the girl heart, stop give a fucking hoping! Stop trying to love if you cant to love it! Eh kesian dekat perempuan, taktahu la kenapa lelaki macamni? Kamon boy, kau kena jadi lelaki sejati dow, kau akan kawen dan kau taktakut ke anak anak dara kau kena macamni? Sedih tak kalau kau tahu? Ke rasa "biar jelah dulu aku memuda dulu pun macamtu gak". Takkan kau nak besarkan keturunan yang selebet haram kan, mesti nak yang berjaya, pandai, baik kan yang suci la katakan. Haaa so pikir la baik baik , kalau rasa kau dah oppssss dengan mana mana perempuan pergi la kau berubah , sujud dekat Allah dah bersihkan niat kau tu k. 

Perempuan bukan mainan , perempuan bukan patung , jangan sakitkan hati perempuan , jangan tipu perempuan. Aku pernah kena tipu tp aku tak serik , aku pernah dicurangi tapi aku tetap terima dia balik , aku pernah jadi patung sbb aku tunggu dia, aku pernah jadi mainan tp aku sabar sbb aku ingat dia dah berubah nak setia bakhang dengan aku dan tetapinya aku silap. Aku buta , hati aku masih lagi berlembut dengan dia. Sebab apa? Sebab "Cinta hanya satu"

Sekian, terima kasih.
-24 Apr 14 (5.28pm)

f